torsdag 16. februar 2012


Nå er det tid for Vinterferie spesial. Jeg vil de kommende dagene gi mattips som man kan ta med seg på tur. Idag krever dette at du har en primus, fordi det er pannekaker på menyen. Og det frister å gå på tur når du ser så fantastisk vær.


Først beklager jeg for at bildene ble så kornete, det var fordi jeg hadde litt høyere ISO en nødvendig :) MEN over til:
Pannekaker:
3 Egg
(1ss Sukker)
7dl Melk
3dl Hvetemel
1/4 Salt

Visp sammen eggene (og sukkeret). Tilsett salt og melk og rør, og ha i mel og rør godt. Hell røren over på en stor brusflaske e.l. Jeg har ikke sukker i røren, det er fordi jeg synes det er best uten sukker når jeg lager f.eks. fleskepannekaker. 
Med deg på turen tar du smør/margarin som du kan steke røren i, og primus. Erfaringer vi selv har gjort oss er at gass er det beste, fordi det er mye lettere å kontrollere varmen og steke jevnt. 


Som tilbehør kan du ha bacon, som du har stekt ferdig hjemme, sukker, syltetøy eller ditt favoritt pannekaketilbehør, går du på tur i minusgrader skal du ikke se bort ifra at du kan ha is som tilbehør også.




 

LYKKE TIL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar