fredag 3. februar 2012

Dots Konfekt

God fredag alle sammen, lenge siden jeg har blogget, og det beklager jeg. Men jeg har fått bakt, og noe jeg har fått lagd 2 ganger allerede er disse Dots Konfekt, med mangel på bedre navn. 




Ingredienser:

En pakke Dots
200g Philadelphiaost
50-100g Kokesjokolade


Ta pakken med Dots og knus dem i en hurtigmikser. Sett gjerne litt kjeks tilside, som du kan bruke som strøssel på slutten.Tilsett kremosten. Miks til alt blir godt blandet. Nå når jeg skal lage kulene gjør jeg det på min egen måte, og det finnes nok sikkert bedre og flere måter enn den jeg bruker. Jeg tar massen i en skål, som jeg dekker med plastfolie, og setter den i kjøleskapet over natten. Da er det lettere å rulle ut kuler. Jeg dekker et fat med aluminiumfolie, og ruller passe store kuler ut av massen, og legger dem på fatet. Så setter jeg fatet inn i frysen i et par timer. vent, vent, vent...


Jeg smelter sjokoladen i mikrobølgeovnen. Og blander den ut med litt nøytral olje. Jeg setter cocktailpinner i kulene, dypper dem i sjokoladen og så setter jeg de tilbake på fatet. Da vil du merke at i løpet av få sekunder så har sjokoladen stivnet, så hvis du vil dekorere med litt knust kjeks, gjør det med en gang. Nå er det opp til  deg å avgjøre hva du skal gjøre. Enten kan du sette de i frysen, slik at de blir gjennomfrosset, eller du kan sette de i kjøleskapet, min favoritt, eller så kan du ha de i romtemperatur. Pynt gjerne med sløyfer o.l. 



LYKKE TIL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar